کد خبر: ۱۸۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
کشورهای گروه جی 7 که هفت کشور صنعتی جهان را تشکیل می دهند در مورد وضع قوانینی برای مدیریت میان مرزی استفاده از داده ها و تجارت دیجیتال توافق کردند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، این توافق ها نقطه عطفی توصیف شده اند که باعث آزادسازی و گردش مالی گسترده ای در سطح میلیاردها دلار در عرصه تجارت بین المللی می شود.

توافق های یادشده در جریان نشست مشترک اعضای گروه هفت در لندن در روز جمعه به دست آمد. بر اساس این توافق، تعادل میان نظام های سختگیرانه حفاظت از داده در کشورهای اروپایی و رویکرد آزادانه تر مورد حمایت در آمریکا به دست می آید.

بر اساس بیانیه ای که بعد از نشست اعضای گروه جی 7 منتشر شد، کشورهای یادشده با حفاظت سختگیرانه از داده ها مخالفت کرده و اقتدارگرایی در این زمینه را رد کردند. آنان از اصولی پشتیبانی کردند که رویکرد تجارت دیجیتال کشورهای جی 7 را به سمت و سوی مناسبی هدایت کند.

منظور از تجارت دیجیتال تجارت کالا و خدمات از طریق بسترهای دیجیتال است که فعالیت هایی مانند توزیع فیلم و سریال را نیز شامل می شود. ارزش این تجارت در انگلیس در سال 2019 بالغ بر 448.09 میلیارد پوند بوده که یک چهارم کل تجارت این کشور را شامل می شود.

قوانین متفاوت کشورها در زمینه نحوه مدیریت داده های کاربران تا به حال مشکلات زیادی را برای گسترش تجارت دیجیتال به خصوص برای کسب و کارهای متوسط و کوچک ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار